Onze droom en visie

Onze droom is dat iedere zorg professional en leider in de zorg het inzicht heeft om de meest optimale zorg te bieden aan cliënten en patiënten. Samen met alle betrokkenen de beste keuze maken. Of het nu gaat om zorginhoudelijke beslissingen of om bedrijfsmatige keuzes. Onze visie is dat – wanneer je dit doet gebruik makend van data – je de beste zorg kunt bieden op de plek waar dat nodig is.

Door zorg slimmer te organiseren kunnen kosten worden bespaard. Maar feit blijft dat de zorgvraag toeneemt de komende jaren.

Met actuele, feitelijke informatie over de zorg kunnen voor de toekomst betere besluiten worden genomen.

Transitie in de zorg

vertrouwen en duidelijkheid

Onze missie:

We streven naar gezonde en betaalbare zorg door gebruik te maken van data, BI & Health Analytics.

Het begint bij begrip van de uitdagingen waar de zorg op de langere termijn mee geconfronteerd zal worden. Daardoor zien we grote kansen, met het inzetten van data, om met die uitdagingen te dealen.

Wij zijn er voor arts, verzorgende, verpleegkundige, casemanager, bestuurder, analist en adviseur. Zodat zij: hun klant zo goed mogelijk kunnen helpen. We hebben een gezamenlijk doel: de beste behandeling, de juiste aandacht en een financieel gezond zorgsysteem. Vertrouwen en duidelijkheid, daar draait het om.

  • De zorg in ons land is nog steeds georganiseerd in (verticale) kokers. Elk type zorg is gericht op het proces binnen die koker en wordt ook als zodanig gefinancierd. Gevolg is dat het heel moeilijk is om overstijgende afspraken te maken en buiten de kaders te denken. De kwaliteit van zorg binnen de kokers is hoog, maar in de verbinding is veel te halen.
  • En er is nog iets anders aan de orde. De cliënt/patiënt beweegt namelijk (horizontaal) door het zorglandschap. Hij/zij heeft te maken met alle kokers. Soms tegelijkertijd. Voor de klant een doolhof van partijen. Er is een systeem ontstaan dat gericht is op de zorgverlener in plaats van op de klant.

Wij denken dat het cruciaal is om meer klantgericht te gaan handelen.

  • Het wordt steeds belangrijker om de cliënt of patiënt niet als casus maar als klant te benaderen. Hoe doorloopt een klant het zorgproces en waar kan dat beter worden georganiseerd?
  • Wanneer partijen dezelfde taal spreken, wordt het mogelijk om taken en processen anders te organiseren, beter op afstand te sturen en toe te vertrouwen aan professionals.

Met het analyseren van data ontstaat inzicht.

Wij leveren niet alleen informatie. Wij helpen instellingen bij het interpreteren van de cijfers, geven advies en kunnen helpen bij het implementeren van de verandering.

Hoe we dit doen en wat onze ervaringen zijn, leggen we je graag uit in een persoonlijk gesprek.