EscuLine werkt met zorgorganisaties in verschillende branches binnen de zorg. Onze visie op zorgdata lees je hier.
Ons doel is dat iedere zorgprofessional en leider in de zorg het inzicht heeft om de meest optimale zorg te bieden aan cliënten en patiënten. Samen met alle betrokkenen de beste keuze maken. Of het nu gaat om zorginhoudelijke beslissingen of om bedrijfsmatige keuzes.
Onze visie is dat – wanneer je dit doet gebruik makend van data – je de beste zorg kunt bieden op de plek waar dat nodig is.
Door zorg slimmer te organiseren kunnen kosten worden bespaard. Maar feit blijft dat de zorgvraag toeneemt de komende jaren. Door data over zorgpaden, ondersteuning, behandelingen en interventies uit het verleden te analyseren kunnen we patronen herkennen en vanuit data onderbouwd zorgprofessionals helpen meer gericht in te zetten op preventie om daarmee zorg slimmer te organiseren.
Goede zorg vraagt om goede informatie. Snel, eenvoudig inzicht in de stand van zaken op dit moment en toekomstige ontwikkelingen.
We streven naar gezonde en betaalbare zorg door gebruik te maken van data, Business Intelligence & Data science. Deze ontwerpen we samen met de klant om zo tot een oplossing op maat te komen.
Het begint bij begrip van de uitdagingen waar de zorg op de langere termijn mee geconfronteerd zal worden. Daarin zien we grote kansen om met het inzetten van data, met die uitdagingen om te gaan.
Wij zijn er voor onder andere arts, verzorgende, verpleegkundige, casemanager, bestuurder, analist en adviseur. Zodat zij hun cliënt of patiënt zo goed mogelijk kunnen helpen. We hebben een gezamenlijk doel: de beste behandeling, de juiste aandacht en een financieel gezond zorgsysteem. Vertrouwen en duidelijkheid, daar draait het om.
De zorg in ons land is georganiseerd in kokers. Elk type zorg is gericht op het proces binnen die koker en wordt ook als zodanig gefinancierd. Gevolg is dat het heel moeilijk is om overstijgende afspraken te maken en buiten de kaders te denken. De kwaliteit van zorg binnen de kokers is hoog, maar in de verbinding is veel te halen.
En er is nog iets anders aan de orde. De cliënt/patiënt beweegt namelijk (horizontaal) door het zorglandschap. Hij/zij heeft te maken met alle kokers. Soms tegelijkertijd.
Wij denken dat het cruciaal is om meer klantgericht te gaan handelen. Wat wil de cliënt of patiënt?
Het wordt steeds belangrijker om de cliënt of patiënt niet als casus maar als klant te benaderen. Hoe doorloopt een klant het zorgproces en waar kan dat beter worden georganiseerd?
Wanneer partijen dezelfde taal spreken, wordt het mogelijk om taken en processen anders te organiseren, beter op afstand te sturen en toe te vertrouwen aan professionals.
Met het analyseren van data ontstaat inzicht en wordt het gesprek makkelijker.
Wij leveren niet alleen informatie. Wij helpen instellingen bij het interpreteren van de cijfers, geven advies en kunnen helpen bij het implementeren van de verandering (zie ook implementatie en services)
Hoe we dit doen en wat onze ervaringen zijn, leggen we je graag uit in een persoonlijk gesprek.
Blijf op de hoogte van wat wij doen. Meld je nu aan voor onze nieuwsbrief!